loading...
مطالب درسی و غیر درسی
عبدالرحمن بنوره بازدید : 892 یکشنبه 29 آبان 1390 نظرات (0)

با GE620DX زمانِ تسلط بر دنیا فرا رسیده!

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید....

بررسی اجمالی:

پسوند DX وقتی در ادامه نام یک مدل می آید به معنای این است که مدل اصلی یک مرحله پیشرفته تر شده و مدل DX آن، ساخته شده است. بدین ترتیب GE620DX پیشرفته تر از GE620 می باشد.

این مدل که از سری گیمینگ نوت بوک های msi می باشد به طور کلی دارای ویژگی های منحصر بفردی است که آن را نسبت به همه نوت بوک ها متمایز می کند.

نوت بوکی با ظاهر زیبا، سخت افزار های روز دنیا و قیمتی کاملا مناسب که می تواند بهترین انتخاب باشد.

همچنین در طراحی سیستم صوتی این مدل از بالاترین استاندارد صوتی موجود به صورت انحصاری بهره گرفته شده است که در ادامه در مورد آن بحث خواهم کرد.

جزئیات:

ویژگی های ظاهری:

  • بدنه ای از جنس فلز Gun که از آن در اسلحه سازی استفاده می شود، در عین سبکی، انتقال دهنده مناسبی برای گرما بوده و کاملا ضدخش و اثر انگشت می باشد. با راه های سفید و سیاه و خاکستری که از دور مانند آلومینیوم براق می باشد. همچنین دو خط نقره ای یکی در قسمت تاچ پد ماوس و دیگری در بالای کیبورد که آراستگی خاصی به درون نوت بوک داده است.
  • کیبورد Chicklet که بدلیل پر شدن فاصله بین کلید ها هم از اشکالات هنگام تایپ کاسته و هم از ورود گرد و خاک همچنین رطوبت و قطره آب به زیر کیبورد و روی مادربرد نوت بوک جلوگیری میکند. همچنین کلید های آن هنگام فشرده شدن بسیار راحت و بدون ایجاد صدای مزاحمی هستند. بدلیل گیمینگ بودن نوت بوک، کلیدهای W,A,S,D با رنگ قرمز مشخص شده اند تا در هنگام بازی به راحتی بتوان آنها را پیدا کرد.GE620 Touch Pad
  • تاچ پد ماوس جهت بالابردن دقت حرکت نشانگر زبر گردیده و جهت راحتی کاربر اندازه تاچ پد بسیار مناسب است (43*75 میلی متر). یک کلید در بالای تاچ پد تعبیه شده که اگر فشرده شود تاچ پد را قفل می کند تا در هنگام تایپ با خوردن دست روی آن قسمت دچار اشتباه تایپی نشویم.

  • پورت های ورودی و خروجی دیگر در پشت دستگاه نیستند و در سمت چپ، راست و جلوی دستگاه قرار دارند این امر موجب می شود دسترسی به این پورت ها آسان تر باشد. همچنین با قرار دادن درایو ODD در سمت راست فضای کاری ماوس بیشتر و راحت تر شده است زیرا که پورت های ورودی و خروجی مزاحمتی برای فضای کاری ماوس خارجی ندارند.

  • نمایشگری استاندارد با بک لایت LED با سایز 15.6 عریض (16:9). نحوه زاویه دید مانیتور این نوت بوک تست شده توسط سایت notebookcheck در ادامه آورده شده است این وبسایت نمره 85% را به نمایشگر داده است که در بین همرده هایش رتبه خوبی دارد:

  • کلیدهای میانبر جدید:GE620DX ShortKeyGE620DX ShortKey
    1- کلید Power
    2- کلید فعال کردن تکنولوژی Cinema Pro :که در ادامه در مورد این تکنولوژی صحبت کرده ایم 3- کلید نوار Star : که تمام فعالیت هایی نظیر روشن خاموش کردن وایرلس، کم و زیاد نمودن صدا و … که قبلا فقط از طریق کیبورد انجام می شد الان با فشردن این کلید روی صفحه دسکتاپ یک نوار ظاهر خواهد شد که تمامی آن فعالیت ها را می توان از طریق کلیک ماوس انتخاب نمود.
    4- کلید +Turbo Battery :
    که نسخه دوم این تکنولوژی است و موجب صرفه جویی در مصرف باطری خواهد شد.
    5- کلید Display Off که در صورتی که فعال شود صفحه نمایش خاموش خواهد شد که این امر موجب می شود در زمانی که به صفحه نمایش نیازی نیست آن را خاموش نمود تا در مصرف باطری فوق العاده صرفه جویی شود.

ویژگی های سخت افزاری:

  • بهره گیری از پردازنده نسل دوم شرکت اینتل Sandy Bridge: این نسل دارای سرعت بالاتر، مصرف برق کمتر و راندمان گرافیکی بالاتر می باشد. اندازه CPU های i7 این نسل از 45nm به 32nm کاهش یافته در نتیجه انرژی مصرفی پردازنده کاهش یافته پس دمای کاری پردازنده کمتر خواهد شد، در نتیجه ی کاهش دمای پردازنده جنبش مولکولی کاهش یافته پس مقاوت کمتر خواهد شد و بدین ترتیب سرعت بالاتر خواهد رفت.
    این پردازنده که دارای تکنولوژی Turbo Boost است می تواند سرعت پردازش خود را از یک سرعت پایه (2.0Ghz) بالاتر (تا 2.9Ghz) ببرد. این CPU دارای 4 هسته است اما Hyper Threading از دیگر تکنولوژی های مهم این پردازنده است که به پردازنده این امکان را می دهد که 4 هسته مجازی دیگر شبیه سازی کند و پردازنده با 8 هسته به پردازش داده ها بپردازد (4هسته واقعی + 4 هسته مجازی). در مقایسه پردازنده های i7 این خانواده با i5 آن میتوان گفت که i7 دارای حافظه سطح سوم بیشتر (6Mb vs 3Mb) می باشد همچنین i7 دارای 60% ترانزیستور بیشتر روی سطح پردازنده میباشد (995milion vs 624milion).
    همچنین به لطف تکنولوژی Optimus کاربر می تواند به راحتی بین یک تراشه گرافیکی که در پردازنده تعبیه شده با نام Intel HD 3000 و یک کارت گرافیک جداگانه سویچ کند تا مصرف انرژی سیستم را کنترل نماید (توضیح اینکه برای انجام برخ کارهای روزمره مثل جک کردن ایمیل، کار با برنامه های آفیس، فیلم دیدن، موسیقی گوش کردن و… نیازی به کارت گرافیک جداگانه نداریم، به همین منظور یک تراشه گرافیکی با نام HD3000 در پردازنده تعبیه شده که جهت انجام این کارهای روزمره کاملا مناسب است، با تکنولوژی Optimus ، سیستم به طور اتوماتیک هر زمان که به کارت گرافیک جداگانه جهت انجام کارها گرافیکی مثل بازی کردن احتیاج داشت به راحتی گرافیک را از تراشه به کارت جداگانه تغیر می دهد. این امر موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد). HD3000 نسبت به HD2000 که در نسل قبلی وجود داشت گرافیکی بسیار بهتر دارد.
    در این پردازده ها از نسخه 1.4 پورت خروجی HDMI استفاده شده که توانایی پخش با رزولوشن بسیار بالاتر همچنن قابلیت پخش 3D را هم دارند.
    این پردازنده ها مجهز به فناوری Wireless Display یا همان WiDi بوده که می توانند تصویر سیستم را بصورت بی سیم به یک نمایشگر یا ویدئو پروژکتور انتقال دهند البته این امر ملزم به داشتن یک گیرنده خارجی که از طریق HDMI به نمایشگر یا ویدئوپروژکتور (از طریق کابل HDMI) متصل است، می باشد.
  • گرافیک nVIDIA Geforce GT555 با حافظه جداگانه 2GB DDR3: این چیپ قوی گرافیکی به سیستم امکان ایجاد بهترین راندمان و کارایی گرافیکی با توانایی پردازش محسوس ترین جزئیات را می دهد. (تفاوت GE620 با GE620DX در همین کارت گرافیکی است که در GE620 از گرافیک GT540 با 1GB DDR3 حافظه استفاده شده است اما در GE620DX از گرافیک GT555 با 2GB DDR3 حافظه استفاده شده است). قوی ترین بازی های گرافیکی دنیا بدون هیچ سکته و اختلالی به راحتی با پردازشی فراتر از 30 فریم در ثانیه (استاندارد تصویری نرم و بدون اختلال) روی این سیستم انجام می شود.
    همچنین این کارت گرافیک توانایی پشتیبانی از DirectX11 را دارد که تصاویر بسیار واقعی و با کیفیت تر مخصوصا در تصاویر سه بعدی خواهد بود.
    در نمودار روبرو این کارت گرافیکی با کارت گرافیک GT550 که در سایر برندها استفاده شده است مقایسه گردیده که نشان می دهد گرافیک GE620DX حدود 40درصد راندمان بالاتری نسبت به رقبایش دارد.
  • تکنولوژی nVIDIA Optimus:یکی دیگر از ویژگی های مهم نوت بوک GE620DX همین تکنولوژی است. این تکنولوژی به سیستم اجازه می دهد تا بصورت اتوماتیک بین کارت گرافیک UMA (گرافیک مجتمعی که در پردازنده وجود داشت برای پردازش های معمولی) و کارت گرافیک جداگانه سویچ کند و نوع گرافیک مورد نیاز را بر حسب نیاز کاربر تغییر دهد تا هم در مصرف انرژی (که در نوت بوک ها مهمترین بحث صرفه جویی در مصرف باطری است) و هم در افزایش طول عمر قطعات بهبود ایجاد نماید.GPU Boost msi
  • تکنولوژی انحصاری Cinema Pro : این تکنولوژی که بصورت انحصاری در نوت بوک های msi می باشد درصورتی که فعال شود تصویر درخشان تر و صدای نوت بوک با کیفیت تر خواهد شد تا بهترین راندمان را برای دیدن فیلم در نوت بوک داشته باشید.
  • Cinema Pro msiاستاندارد صدای THX:از دیگر تکنولوژی های بکار رفته در این نوت بوک استفاده از استاندارد صوتی THX است. یک تکنولوژی صوتی نسل جدید که توسط کمپانی جورج لوکاس (کارگردان فیلمهای جنگ ستارگان و ایندیانا جونز) تهیه شده است. THX همواره بر هماهنگی و میزان صدای خروجی تاکید دارد و از نویزگیرهای قوی در این استاندارد استفاده می شود که موجب وضوح و شفافیت صداهای خروجی شده و نیز امکان تنظیم صدای بم (Base) را بدون از دست رفتن کیفت صدا فراهم می آورد. msi اولین تولید کننده ای است که این تکنولوژی را در دل نوت بوک تعبیه کرده است و با این امکان کاربر نهایت لذت را از تک تک افکت ها و لرزه های صوتی در هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن خواهد داشت.THX
  • وبکم HD: وبکم این نوت بوک HD است. تمامی وبکم های معمولی 8فریم در ثانیه هستند اما این وبگم 30فریم در ثانیه است که موجب می شود تاخیر تصویر بسیار کمتر باشد همچنین رزولوشن تصویر این وبکم HD یعنی (720*1280) است و بسیار بالاتر از وبکم های معمولی می باشد.
  • همچنین با توجه به اینکه این نوت بوک دارای صفحه نمایش 16 اینچی است کلید های اعداد در کیبورد بصورت جداگانه می باشد که این امر موجب سهولت در حسابداری یا تایپ کردن می باشد.

GE620DX

GE620DX Config

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 53
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 1,070
  • بازدید کلی : 26,847